tisdag, maj 29, 2012

Häxan Surtant i kvadrat

Det finns en risk att bli jävligt lite bitter när man blir sårad har jag märkt.
Lite som att fastna med dojjan i ett segt tuggummi och så står man där och drar sig fördärvad och skyller på allt möjligt utan att dojjan kommer loss innan man kommer på att det är ju bara att ta av sig skon och klippa loss tuggummit så är den saken ur världen.
"Sån ska jag aaaaaaaaaaldrig bli" VET jag att jag tänkt. Innan.
Så en vacker dag, eller vilken himla dag som helst, upptäckte jag ju att "sån höll jag verkligen på att bli".
NÄE.
Tänkte jag då.
Så kan man ju inte ha det bara.
Jag ska ju fortsätta vara den här (om jag får säga det själv alltså) trevliga, glada, kreativa, kloka, optimistiska, vimsiga, argibland, spralliga, något oroligt lagd-tjejen som alltid, väl?! Just nu något vingklippt men vad tusan????
Har hört något om att köpa "vingar för pengarna" (hit med pengarna bara) och så är ju den saken biff?
Hur upptäckte jag det då?
Jomen jag domderade ju med folk. Pekade med hela handen och tyckte att jag har rätt att bestämma hitan och ditan om allt möjligt och strösslade syrliga kommentarer runt mig. Urskiljningslöst. SNÖRPTE med munnen om det jag hörde inte passade mig. För saker som inte ens var "deras fel" eller som de inte ens rådde på. Liksom bara för säkerhets skull.
Och blev stensur när jag fick svar på tal.
Jag. En surkärring?!
Vafalls????
NÄE.
Så kan vi jag inte ha det.
Ut med surtanten bara.
Så jag hade begravning av henne igår.
Lite stillsamt, lite lugnt.
Det tog ett litet slag men jag tror hon nu vilar i frid.
Hon är förlåten.
Idag skiner solen igen och värmen är tillbaka. Skönt tycker jag!







10 kommentarer:

  1. Ingen surtant hos dig alltså! Jag tror hon flyttat hit ;)

    SvaraRadera
  2. Den där surtanten är inget trevligt besök. Det kan vi nog alla skriva under på. Jag tror hon hälsar på hos alla nån gång ibland.
    Skönt att solen skiner idag. Sååå mycket trevligare :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fina Cina! Lätt att bli men nu kör vi ett tag med den här underbara Cina som vi känner så väl! KRAM!

    SvaraRadera
  4. Ezter: Ut med henne bara! ;)!

    Agneta: Ja. Sant! ;)!

    Carina: Det blir lättare när solen skiner, helt klart!

    Spader Madame: Tack Spader! Ja. Nu kör vi igen! Kram tebaka!

    SvaraRadera
  5. Vilken beundransvärd inställning, vilken storsinthet mot dig själv!

    Jag har läst ikapp lite av det jag missat på din blogg och förstått att livet tagit en liten annan vändning, så som det ofta gör. Det är säkert jobbigt och tar tid att komma i fas med.

    Tänk om alla barn hade en mamma som var lika engagerad som du är. Vilka lyckostar dom är!

    SvaraRadera
  6. Cici: Tack för fina ord! Ja. En helomvändning tog livet och det kommer att ta tid att bli hel men det kommer! Även små steg blir en stig!

    SvaraRadera
  7. Varm hand till dig Cina

    Markattan, som också förstått

    SvaraRadera
  8. Härligt att du tog tag i det. Klart du inte kan gå runt och vara en surtant. Kram

    SvaraRadera
  9. Markattan: Din varma hand värmer!!!

    Cicki: Nej. Det går ju inte! ;)! Kram!!!!!

    SvaraRadera