måndag, juni 04, 2012

It´s monday morning...........

Man kan ha det lilla radhuset till mycket.
Till exempel som en omexpedieringslokal med flyttkartonger på väg ut, andra kartonger på väg in då Största Systern behöver låna några hyllor ett tag, resväskor på väg att bli packade inför RESAN, kläder sålda på Tradera som ska skickas iväg, sopsäckar på väg till tippen och tja. Det gäller att ha is i magen och skicka rätt grejor till rätt plats. Om man säger så.
När så Lilla Systern undrande trippar ned för trappan och efterfrågar kartongen med sommarskor (igen) ilar det till av oro.
"inte har jag väl slängt den......"????
Nog är jag lite ordningsam (med betoning på lite) men så ordningsam att jag skrivit på kartongerna vad de innehåller, näe, där tyckte jag väl att "lite spänning förgyller dagen" eller nåt.
Så det är bara att leta. Igen.
Klart jag hittade den.
Skokartongen är en kartong som VILL bli  hittad och tjillevipp så syntes den under fyra sopsäckar och ett gammalt tält. (JA! Det rensas el mucho).
Om en vecka ger jag blanka tusan i allt vad kartonger och grejor heter. Då får grejorna vara där de är eller inte är.
Då stundar mitt livs resa och tant kommer att bli som ny igen!
Nedräkningen har börjat! Bra start på en ny vecka och nu tänker jag "keep up the good work"!
Trevlig måndag till er!

1 kommentar:

  1. Om bara en vecka! Så himla spännande!! Hoppas det blir toppen. Krama bästa tjejen där borta från oss också!

    SvaraRadera