onsdag, oktober 23, 2013

Reseplanerare. My middle name.

Nedräkning pågår. Värme inom räckhåll. Väskorna är framtagna. Sandaler, sommarklänning, fina koftan, bikinin. Den här gången får stora väskan stanna hemma, det blir var sitt handbagage, max 10 kg.
Föreställ er DEN nyheten till en Liten Syster på 16 vintrar.
Just det!
Surprise! (bara sminkväskan väger 8 kg.....)
Men.
Både Hjärtat och Store Bror´n har upplåtit ett par kilo var till henne. Begriper inte hur de bär sig åt? Själv kommer jag inte att ha ett endaste litet hekto att låna ut till någon har jag insett. Inte ens till mig själv.
Hjälper föga att jag käckt påpekar att "så lätt har vi aldrig rest förut" och tänker tillbaka på VÄSKBERG jag släpat hit och dit genom åren. Lilla Systern bara himlar med ögonen åt den ringa väskvikten. (risk för ögonbottenskador. Igen).
"Nya tider stundar, kids"!
"Så har ni tränat när ni ska ut och tågluffa sen"!
Hur tänkte jag där?
"Tågluffa" nappade Lilla Syster,
"vad är det"?????
Kanske berättar jag inte det just idag, kanske berättar jag aldrig det när jag tänker efter och kommer tvinga dem till föreslå organiserade gruppresor med scouterna for evver. 
Suck.

11 kommentarer:

  1. Stackars liten... Men inte behöver hon sminka sig i solen? Tänk att det närmar sig, hoppas det blir toppen! Och Hjärtat ska med, ser jag:)

    SvaraRadera
  2. Ååh sol och värme låter alldeles ljuvligt! Och jag håller med Ezter, inte behöver man sminka sig på solsemester... Men inte förstod man det när man var i sin vackraste ungdom?

    Så snällt av grabbarna att ge plats i sitt bagage! Sådant värmer... :-)

    SvaraRadera
  3. Såg att det är 26 grader på Cypern. Inte helt fel. Och ni verkar behöva den här semestern, så bra timing. Det blir bra <3

    SvaraRadera
  4. Tänker att det blir en semester precis när den som bäst behövs! Jag hade heller inte haft några kilo att låna ut. Men. Jag ska inte ha mycket med nästa vecka. Det ska inte piffas mer än nödvändigt. Det blir fint.

    SvaraRadera
  5. Ezter: Det är nedräkning på G! Hjärtat ska med! Apselut! ;)!

    Frun Fransson: Fina killar! Och här ska solas!

    I will...: Timingen är perfekt! Välbehövligt så in i vassen!

    Spader Madame: Precis! Blir ett bra break och tid att ladda lite batterier. Snart din tur! Vi är så himla piffiga ändå tycker jag! Inte mycket behövs läggas till!

    SvaraRadera
  6. Man kan ju inte förgylla guld, vet hon inte det flickebarnet :-)

    Ha det så gott i solen!

    Markattan

    SvaraRadera
  7. Man kan ju inte förgylla guld, vet hon inte det flickebarnet :-)

    Ha det så gott i solen!

    Markattan

    SvaraRadera
  8. Haha du är så rolig!!
    Men jag kan förstå att din dotter håller sig för skratt då det gäller 10 kg max vikt. Nåväl... livet är hårt ibland ;)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Markattan: Nä, hon vet ju inte det......!

    Carina: Hårt är det! :)

    SvaraRadera
  10. Perfekt med semester nu när ni haft några bakslag. Nu går allt bara framåt istället. Fick värsta shoppingfeelingen när du skrev 10 kg på person. 10 kg vid utresan, 20 kg på vägen hem? Hoppas ni får det bäst. Kram

    SvaraRadera
  11. Haha, skrattade högt när jag läste detta! Hoppas ni har haft en fantastisk vecka :) greys på onsdag?? Kram

    SvaraRadera