tisdag, november 26, 2013

Gardinkollstroll

I kväll är kidsen kommenderade kökstjänst. Middagsfix på helt egen hand. Mamman, moi, ska äta middag ute med Bästa Resursläraren. Så förgyller man en tisdag i november. Innan stora julracet sätter igång och man knappt hinner andas förrän det är annandagen. Nu stressar ju inte jag (host harkel…) men om man jobbar ända in i kaklet 17.00 dagen före julafton så kanske det känns som lite julrace ändå. Ifall jag nu får för mig att byta till julgardiner, stöpa ljus och brodera ostgördlar…. Byta julgardiner kommer i alla fall gå som en dans för nu har jag nämligen koll på var de är. Hela året. Nytt grepp kan jag säga. Har hänt att de skakats fram lagom till påsk något år. Lite vuxenpoäng på det kanske? Gardinkoll!

3 kommentarer:

  1. Apselut vuxenpoäng på gardinkoll :)
    Ha en trevlig kväll och ta det lugnt med julstressen framöver!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Om du är vuxen, är jag nog åldring. Jag byter inte gardiner!
    Ha så trevligt med Resursläraren!

    SvaraRadera