måndag, november 04, 2013

Klappar hit och klappar dit

En och en halv veckas semester är över. Finito. Over. Vi brakade rakt in i vardagen med jobb, utvecklingssamtal, samtal med bank då vissas koder glömts bort och spärrats. Ack ja.
Det tar ju tid att komma igen efter semester tycker jag. Blev omgådd flera gånger i korridoren idag, jag liksom utflyktsstrosade fortfarande. Å andra sidan är väl jäkt och fläkt inte så mycket att stå efter. Egentligen. Men rätt som det är, är jag väl där igen. Man smygs in i tempot.
Ikväll har jag startat ett annat tempo: jultempot. I sakta mak. Den första julklappen är hemklickad och anlände idag. Tjoho. För att riktigt chocka mig själv slog jag in den också. Directly. Nu ska jag bara komma ihåg till vem det är, vad det är och var jag lägger den. Lite trixigt faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Det är både för och nackdelar med att vara ute i tid ;)

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra strategi ha dröja kvar i ett lugnare tempo, vem tycker att bråttom är bra?

    Och även jag har redan nu en julklapp klar... Den är snygg kul och alldeles onödig! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag kom hem idag, rätt skönt att komma hem på en lördag fm. En och en halv dag att landa på. Innan det börjar igen, ekorrhjulet. Men vi har haft det jättebra och jag hoppas vi har fyllt på lite energi. Jättekul att läsa att ni haft det bra!

    SvaraRadera