torsdag, augusti 21, 2014

Förberedelser är A och O. Och helt oväntade. För somliga.

Vad jag gillar min skomakare!
Han fixar alltid mina skodon på ett tjillevipp och så är han trevlig också. Bonus för det!
Igår räddade han mina älsklingssandaler.
Har inte saknat dem nämnvärt då det varit gummistövelväder so far under ledigheten men idag ska det packas en resväska och älsklingssandalerna ska med. Gummistövlarna ska definitivt vara hemma, det har jag bestämt!
Så.
Röda resväskan är inhämtad från förrådet.
Tvätt tvättad, torkad, struken och klar.
Packlistan ligger redo.
Instruktionslistan för kidsen likaså. (grannarna har också fått en…med nödnummer….) De ska ju husera i radhuset under tiden. Kidsen alltså, inte grannarna. Tillsammans med katten. En katt behöver lugn och ro, visst är det ett bra argument för att det ska vara lugnt, fint och städat???
ICA Maxi-turen med kidsen är avklarad. Gorby-piroger, Billys pan-pizza blandat med mozzarella, kycklingfiléer, lax i bit, tonfisk på burk, bacon och vita bönor……kebabspett…… 2 kg köttfärs…..
Man kan säga att förberedelser är gjorda i god tid. För en gångs skull. Och de lär inte svälta ihjäl. Nästan lite vuxenpoäng på det?
Åker nämligen inte förrän i morgon.
Vad ska jag då göra resten av dagen??????
Jag har inte en aning. Och det känns väldigt, väldigt skönt!

By the way: Lilla Systern fixade den här mammans hår igår och det känns genast så mycket bättre. En frisör i familjen är toppen!

2 kommentarer:

  1. Ha nu en alldeles förträffligt underbar resa med Hjärtat :)

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha en frisör i familjen! Då skulle alla mina hårproblem vara borta. Avis där.

    Och du, hade den bästa av semestrar <3

    SvaraRadera