onsdag, augusti 20, 2014

Lite shopping och lite pling

Sonen fick antibiotika igår. Troligtvis en mykoplasmainfektion.
Mykoplasma är bakterier. Små rackare, de minsta som finns om jag inte minns fel. Typ. Och så var det något med cellväggarna. Att de inga har????
Goooooooooooglat…..
Ja! Jag hade rätt! Något minns jag i alla fall från biologilektionerna.
Så fick jag impa en stund på kidsen!
Under tiden Store Broren låg däckad i soffan åkte Lilla Systern, jag och Hjärtat till Västerås för en stunds shopping och fördrivande av tid eftersom det regnar så förbenat så att all utomhusaktivitet har ställts in. Ungefär så.
Lyckades hitta ett linne och en t-shirt. Det var himla bra jobbat av en PMS-störd mamma med en bad hair-day.
Det här med hormoner. Känns som hela livet kretsar kring det just nu. Det är för varmt, det är för kallt, det är PMS eller inte, jag gråter, blir arg, sockerchockar kroppen med skumbananer och får hjärtklappning av allt socker och…svårt att sova… håret är fult……..
Ja. Listan känns ganska lång.
För övrigt berättade Lilla Systern om morgonens psyk-bryt för Hjärtat vid fikat och så fördjupades deras bästis- och bundisrelation när de hade ytterligare en sak gemensamt:
En för tillfället komplicerad mamma/tjej Somliga skulle kanske säga att det är ett ständigt tillstånd men det är det inte. Det är ännu värre precis nu.
Men.
Det går ju över.
För det mesta är jag en lugn och sansad person.
Kids! Ni kan sluta himla med ögonen nu!

1 kommentar:

  1. Har de slutat himla än????
    Bra att LillaSyster och Hjärtat gillar varandra :) Kan hon inte fixa till ditt hår?

    SvaraRadera