måndag, maj 11, 2015

När man kan säga "hurra" en måndag

Sonen har städat radhuset, hängt upp tvätten och plockat ur diskmaskinen under tiden jag var borta ett par timma. Hurra!
"Så slipper vi bråka" säger han och ler sitt allra mest ljuvliga leende.
Precis. Och jag kan fortsätta ligga i solstolen, dricka kaffe och läsa en bok.
Han är på praktiken ons-fred varje vecka så det blev en bra start på den här veckan!
Timmen hos sjukgymnasten gick lättare idag. Jag ligger på golvet, sjukgymnasten säger vad jag ska göra, hur jag ska andas, var jag ska känna och när jag ska slappna av. Som avslutning fick jag ansiktsmassage. Hur skönt som helst. Tyckte att jag kände mer av golvet idag, kanske börjar spänningar släppa av?! Hoppas det.  Jag gör mina övningar två gånger per dag och visst märker jag skillnad. Det går åt rätt håll. Sen vet jag att det kommer bakslag men dem tänker jag inte ta ut i förskott. Idag är en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Låter som en mycket bra dag. Jag sitter i väntrummet, dags för nya magneter :)

    SvaraRadera
  2. Fint att läsa :)

    Jag vet att vi har pratat om den där basala kroppssjukgymnastiken förut. Kanske dags att jag prövar på? Hm, ska fundera lite.

    SvaraRadera