söndag, maj 03, 2015

Solenergi

Solen skiner och jag ska tanka D-vitamin. In masse. Både i tablettform och i natura. För det behöver jag ju gå ut. Jag har två meter från soffan att öppna altandörren och vara utomhus och ändå känns det som ett helt projekt. Man ska klä på sig. Helst. Man ska gå ut och stå ut med att altanen ser ut som en krigszon efter vintern och att inget är i ordningställt. Där skulle jag rent teoretiskt ändå bara kunna sätta mig och njuta av solen. Blunda för allt annat. Om jag lyckas innan solen gått ner återstår att se. 
Att förklara för någon annan att just vanliga saker känns oöverstigliga är svårt. Jag förstår det ju knappt själv. 

2 kommentarer:

  1. Hoppas du gjorde det! Morgonrock eller filt, mer behöver du väl inte. Sjunk ner i solstolen och blunda. Röran försvinner inte, men vad gör det att den är där när man blundar???

    SvaraRadera
  2. Ezter: Jag kom ut! Påklädd!

    SvaraRadera