söndag, februari 21, 2016

Tulpanfrossetider

Igår preppade jag mig med Alvedon och Ipren och tog mig ut en sväng. Store Bror hängde på. Vi besökte ett stort köpcenter men det blev en snabb historia, för varmt, för mycket folk och för mycket allting. Åkte istället till ett mysigt fik och hängde där ett tag. Han provade en semmelwrap och gav den högt betyg. Därefter begav vi oss till "farmorns" blomsterbutik. Barnbarnets farmor. Tänkte att när jag ändå var i närheten kunde jag slå till på de utomordentliga fina tulpanerna hon har. Nu var hon inte själv i butiken, typiskt, men jag handlade ändå. Sen åkte vi hem och jag svimmade nästan i soffhörnan av ansträngningen. Bästa Mamman fick nästan spader när hon hörde att jag varit ute på vift men jag behövde andas lite annan luft än radhusluft. Idag njuter jag av fina tulpaner, att Hjärtat har varit här och monterat fast diskbänksbelysningen som rasade ned i diskhon och att jag mår aningens bättre. Orken är dock borta, gone, caput, finito. Har meckat ihop en smothie av apelsiner, citron, banan och spenat som sägs vara rena vitaminsprutan. Någon är i desperat behov av energi. Moi.

4 kommentarer:

  1. Så fina tulpaner! Skrattar lite åt din "drink". Jag köpte citroner idag, läste just att man skulle börja dagen med ett glas rumsvarmt vatten med en halvpressad citron i. Ska tänka på dig i morgon bitti när jag testar! Hör du ett "skål" så är det bara jag ;) Krya!

    SvaraRadera
  2. Haha! Se där ja! Jag dricker citronvatten varje morgon, har i skivat ingefära också! Så vi kan skåla tillsammans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet det där med ingefäran, men där jag läste sist var det bara citron. Så nu har jag skålat med dig!

      Radera
  3. Jag älskar tulpaner! För en blomnovis som mig så är jag glad att de finns :)

    SvaraRadera