måndag, juli 22, 2013

En magisk kväll

Har länge drömt om att åka på konsert i Dalhalla utanför Rättvik. I flera år, närmare bestämt, har jag gått och tänkt på det men har det blivit av? Nopes. Nada konsert. Förrän nu.
I helgen tog jag Hjärtat i handen igen och så rattades Röda bilen mot Dalarna och nämnda ställe.
A men! Vilket ställe! Rättvik var inte så dumt det heller med fina piren ut till ett café, stranden, utsikt, Siljan och hela konkarongen. Men Dalhalla! Det var precis så där häftigt som jag trodde det skulle vara och konserten gick inte av för hackor! O no! Melody Gardot var tjejen som förgyllde vår lördagskväll och tja, det blev ju en toppenkväll!
Sen försvann det ett par timmar till när jag testade att fota mitt utomhus mitt i natten. Det var knappt så Hjärtat höll sig vaken först men sen det testades ISO, inställningar, tider och då kvicknade han till. Förattjagfrågadesåmyckethelatiden.
Förbipasserande nattvandrare kanske tittade lite undrande när jag låg på alla fyra på torget med kameran i högsta hugg mitt i mörkret för att få en fin bild på den upplysta fontänen. Man måste ju öva sig.....
Annars övar jag mest på att jobba tycker jag. Vilket är helt bortkastad övning egentligen för jobba kan jag ju redan. Jag övar hellre på att vara ledig. Mer. Ännu mer. Men. Man får stilla sig i en sisådär fem, sex veckor. Då är det dags igen. Just nu njuts det av stunden och sommaren. Den bästa evver!
Fint vatten i botten på kalkbrottet. Dalhalla.

Tjejen med fina rösten, Melody Gardot! Magiskt!

Det är minsann inte så lätt att ta bilder i mörker, men det kan ju bli läckert ändå. Att det är fontänen på ett torg i Rättvik kan ju vem som helst (inte) räkna ut................

4 kommentarer:

  1. Härligt. Skulle också vilja åka till Dalhalla någon gång.

    SvaraRadera
  2. Cicki: Det är magiskt! Får du chansen, åk!!!!

    SvaraRadera
  3. Härligt Cina! Väntar fortfarande på er :)/Ezter

    SvaraRadera
  4. Ja, Dalhalla är fantastiskt. Vi var där för några år sedan, Satt i tre timmar i hällande regn och lyssnade på Malena Ernman. En upplevelse.
    Många fontäner har jag sett - din tar priset.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera